Gw1-2013

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NAUKA O ADMINISTRACJI - DR P. ZABORNIAK » PYTANIA DO EGZAMINU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Pytania do egzaminu

  
Bogumil
08.12.2013 17:04:19
poziom 3

Grupa: Administrator 

gw1-2013: Rzeszów

Posty: 175 #1680052
Od: 2013-10-7
Nauka o administracji publicznej – zestaw obowiązujących pytań

1) Geneza nauk administracyjnych
2) Znaczenie terminu biurokracja w nauce o administracji
3) Triada nauk administracyjnych
4) Przedmiot badawczy nauki prawa administracyjnego
5) Przedmiot badawczy nauki polityki administracyjnej
6) Przedmiot badawczy nauki o administracji publicznej
7) Pojęcie administrowania
8) Przedmiot i podmiot administracji publicznej
9) Definicja administracji publicznej
10) Znaczenie interesu publicznego
11) Cechy administracji publicznej
12) Różnice zachodzące pomiędzy administracją publiczną a władzą sądowniczą i wykonawczą
13) Administracja publiczna, a organizacja
14) Działalność zorganizowana
15) Etapy działania zorganizowanego
16) Sfera policyjno – reglamentacyjna
17) Sfera świadcząca
18) Sfera zarządzania majątkiem
19) Sfera zarządzania rozwojem
20) Sfery działania administracji ze względu na adresata
21) Władztwo administracyjne a przymus państwowy
22) Zasada legalizmu w działaniach administracji
23) Czynniki kształtujące administrację publiczną
24) Podmioty administracji publicznej i organ administracji publicznej
25) Organy centralne
26) Naczelne organy administracji publicznej
27) Organy terenowe
28) Organy kolegialne i monokratyczne
29) Wyodrębnienie organu administracji publicznej
30) Kompetencja, zadanie oraz właściwość organu
31) Urząd organu – pojęcie, struktury, funkcje
32) Decentralizacja i centralizacja administracji
33) Kierownictwo i Koordynacja
34) Koncentracja i dekoncentracja
35) Kontrola i nadzór
36) Podstawowe założenia sądowej kontroli administracji publicznej
37) Samorząd w administracji publicznej
38) Zakład administracyjny
39) Formy działania administracji publicznej




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


  
Electra18.05.2024 12:53:28
poziom 5

oczka
  
Kamila
08.12.2013 17:43:25
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 42 #1680083
Od: 2013-10-29
To teraz przydałyby się notatki z wykładów. wesoły Chyba, że ktoś opracowuje pytanka i chce się nimi podzielić.
  
Milka
08.12.2013 17:47:02
Grupa: Użytkownik

Posty: 25 #1680087
Od: 2013-10-28
zawsze można się podzielić pytaniami do opracowania oczko dana oasoba bierze po 1, opracowuje i wrzuca. Myślę,że jest nas na roku na tyle,że spokojnie można tak zrobić.
  
Kamila
08.12.2013 17:49:10
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 42 #1680096
Od: 2013-10-29
Pewnie, z tym nie powinno być problemu. Odpowiedzi na te pytania powinny być jakieś obszerniejsze czy jeżeli mało było o tym mówione to te 5-6 zdań wystarczy?
  
Bogumil
08.12.2013 19:00:29
poziom 3

Grupa: Administrator 

gw1-2013: Rzeszów

Posty: 175 #1680185
Od: 2013-10-7
musi być rzeczowo i na temat, ponieważ tego trzeba się nauczyć, nie ma sensu pisać wypracowanie którego i tak nikt się nie nauczy
  
Kamila
08.12.2013 19:39:01
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 42 #1680237
Od: 2013-10-29
Trochę ode mnie. wesoły


1) Geneza nauk administracyjnych
Nauka o administracji nie należy do nauk mogących poszczycić się wielowiekowymi tradycjami, pod tym względem nauki o administracji nie sposób porównać do nauki prawa karnego, cywilnego. Nauka o administracji powstała z chwilą uformowania się administracji zbiurokratyzowanej. Biurokracja w teorii zarządzania ma inne znaczenie, które przyjęto powszechnie. W naukach o zarządzaniu termin biurokracja oznacza określony typ organizacji. Biurokracja nie nosi znamion pejoratywnych (negatywnych), twórcą terminu biurokracja jest niemiecki uczony Max Weber.


2) Znaczenie terminu biurokracja w nauce o administracji

3) Triada nauk administracyjnych
Ustanowił ją niemiecki uczony Siter-Somlo, jego zdaniem nauki badające Administrację publiczną składały się z trzech nauk tj. nauki administracji, nauki prawa administracyjnego i nauki polityki administracyjnej.


4) Przedmiot badawczy nauki prawa administracyjnego
Prawo administracyjne jest jedną z gałęzi systemu prawa, obejmuje ona normy regulujące organizację administracji publicznej (ustrój), prawa i obowiązki podmiotów administrujących (organów), a także powiązane z nimi prawa i obowiązki podmiotów administrowanych (np. spółdzielnia mieszkaniowa, osoba fizyczna). Stosowaną przez naukę prawa administracyjnego metodą jest metoda analityczno porównawcza, polega ona na ustaleniu znaczenia normy prawnej. Ustaleniu istnienia związków zachodzących pomiędzy normami, ustaleniu reguł, zasad, postulatów, obowiązujących w procesie stanowienia i stosowania prawa administracyjnego.

5) Przedmiot badawczy nauki polityki administracyjnej
Przedmiotem tej nauki jest wiedza o istniejącej w danym ustroju administracji publicznej. Wiedza ta jest jednocześnie wiedzą praktyczną i naukową. Zasadniczym zagadaniem nauki polityki administracyjnej jest określanie dla administracji tzw. programów działania. W ramach tych programów ustala się cele jakie administracja powinna osiągnąć, a także środków i metod realizacji tych celów. Istotnym elementem działań polityki administracyjnej jest weryfikacja ustalonych dla administracji programów działania. W tym zakresie polityka administracyjna stara się wyjaśnić, czy administracja działa zgodnie z założeniami. Jeżeli działania te nie odpowiadają przyjętym kryteriom dochodzi do modyfikacji programu działania.


6) Przedmiot badawczy nauki o administracji publicznej
Charakterystyczną cechą nauki administracji publicznej jest brak jednej właściwej tylko dla tej nauki metody badawczej. Nauka o administracji dla odpowiedzi na pytanie o rzeczywisc administracyjną wykorzystuje metody charakterystyczne dla socjologii, statystyki np. eksperyment, wywiad, ankieta. Podejmuje takie tematy jak:
• Wpływ czynników ustrojowych i pozaustrojowych na kształt administracji publicznej, zależnościami zachodzącymi pomiędzy organami aparatu administracyjnego, oraz zależnościami występującymi w ramach konkretnej struktury administracyjnej (określonego urzędu).
• Pozaprawne kwestie kontroli i nadzoru w administracji
• Płaszczyzny i sfery działania administracji publicznej
• Techniki administrowania
• Problem kształcenia i doboru kadr administracji

7) Pojęcie administrowania
W języku potocznym słowo administrować oznacza kierować, zarządzać, to samo znaczenie słowa administrować przypisuje się mu w naukach o zarządzaniu. Organizacje administrowane, określane zaś administracjami. Słowo administracja pochodzi z języka łacińskiego od słowa ministrare oznaczającego służyć, od tego słowa pochodzi słowo minister, podkreśla się iż dodanie przedrostka „ad” ukierunkowuje czynności służenia na określony cel. Czynności administrowania są charakterystyczne dla każdej instytucji o cechach organizacji. Jeżeli organizacja nie byłaby administrowana, czyli nie byłaby zarządzana/kierowana, to nie byłaby też zdolna do osiągnięcia założonych dla niej celów, byłaby organizacją chaotyczną o cechach anarchii. W zależności od tego do jakiej organizacji będziemy odnosić czynności administrowania będziemy wyróżniać administrację publiczną, lub administrację prywatną.

8) Przedmiot i podmiot administracji publicznej
• Administracja publiczna w ujęciu przedmiotowym-to działalność• wykonywana przez państwo, przez samorząd terytorialny i inne wskazane w prawie podmioty w celu wykonywania zadań publicznych i interesu publicznego,
• Administracja publiczna w ujęciu podmiotowym- to struktura składająca się z organów administracyjnych innych jednostek administracyjnych. Wg Kuleszy i Dębskiego przez administrację publiczną rozumie się zespół działań, czynności i przedsięwzięć• organizatorskich i wykonawczych prowadzonych na rzecz realizacji interesu publicznego przez różne organy, podmioty i instytucje na podstawie ustawy i w określonych prawem formach.

9) Definicja administracji publicznej
Administracja publiczna to zespół działań i czynności, o charakterze wykonawczym i organizatorskim, prowadzonych na rzecz realizacji interesu publicznego, przez różne organy, podmioty i instytucje na podstawie prawa i w przewidzianych prawem formach.

10) Znaczenie interesu publicznego
Interes publiczny jako wyrażenie należy do kategorii niedookreślonych. Interes publiczny można porównać do wspólnych wartości członków wspólnoty Państwowej. Ów interes jest wypadkową interesów wszystkich, bądź większości osób, tworzących społeczeństwo. Przeciwieństwem interesu publicznego jest interes prywatny tzw. Interes jednostkowy. Pomiędzy interesem publicznym, a interesem prywatnym dochodzi i będzie dochodzić do konfliktów, sprzeczności.

11) Cechy administracji publicznej
Według Janusza Łętowskiego administracja publiczna wykazuje następujące cechy:
• Administracja publiczna działa w imieniu i na rachunek państwa, lub innego związku publiczno- prawnego (samorząd terytorialny)
• Administracja publiczna ma charakter polityczny
• Granice działania administracji publicznej wyznaczają przepisy prawa (zasada legalizmu)
• Celem administracji nie jest osiąganie zysku
• Zorganizowana na zasadzie kierownictwa i podporządkowania
• Administracja opiera się na pracy fachowego personelu
• Administracja publiczna działa na wniosek jak i z urzędu

12) Różnice zachodzące pomiędzy administracją publiczną a władzą sądowniczą i wykonawczą
Cechą różniącą administrację publiczną od ustawodawcy jest generalny i abstrakcyjny co do zasady charakter działań ustawodawcy. Większość z działań podejmowanych przez administrację publiczną odznacza się podwójną konkretnością. Działaniem podwójnie konkretnym jest działanie skierowane do ściśle oznaczonego podmiotu, występującego w skonkretyzowanej sytuacji. Aktywność parlamentu nie polega na regulowaniu sytuacji imiennie oznaczonych podmiotów. Władza sądownicza sprawuje wymiar sprawiedliwości (wymierza sprawiedliwość), natomiast administracja publiczna, nie ma za zadanie wymierzać sprawiedliwości, lecz wykonywać zadania publiczne. Sądy wydają akty stosowania prawa, a owe akty oznaczają się podwójną konkretnością (wyrok, postanowienie). Jak już wspomniano wykonywanie przez administrację publiczną zadań może polegać na stanowieniu prawa powszechnie obowiązującego (rozporządzenie, akt prawa miejscowego). Sądy nie podejmują działań z urzędu, a wyłącznie z inicjatywy zewnętrznej, administracja może podejmować swą aktywność z urzędu. Administracja publiczna i jej pracownicy obowiązani są kierować się przepisami konstytucji, ustaw, rozporządzeń, oraz przepisami aktów prawa miejscowego. Sędziowie w ramach sprawowania przez siebie urzędu podlegają wyłącznie przepisom konstytucji i przepisom ustaw, po drugie nie podlegają kierownictwu przy wymierzaniu sprawiedliwości.

13) Administracja publiczna, a organizacja

14) Działalność zorganizowana
15) Etapy działania zorganizowanego
16) Sfera policyjno – reglamentacyjna
Tradycyjny obszar działań administracji publicznej. Działania reglamentacyjne polegają na reglamentowaniu przez administrację uprawnień publiczno-prawnych podmiotów administrowanych. Chodzi o wiążące ustalanie przez administrację warunków z publicznych praw podmiotowych. To wiążące ustalanie warunków korzystania następuje w formie pozwoleń administracyjnych. Wydając pozwolenie organ władczo rozstrzyga, czy oznaczona jednostka może korzystać z uprawnienia, a jeżeli tak, to na jakich warunkach. Przykładem tego rodzaju działań może być pozwolenie na budowę, koncesja, zezwolenie. Działania reglamentacyjne to także działalność regulacyjna wobec obszarów rynku odznaczających się niedoborem dóbr i usług. Omawiana sfera dotyczy także działań policyjnych, działania z tego zakresu mają służyć zachowaniu bezpieczeństwa i porządku zbiorowego. Polegają one na wydawaniu przez administrację nakazów, lub zakazów określonych działań, a także na stanowieniu prawa. Przykładem działań policyjny jest zakaz stosowania określonych produktów żywnościowych, stawianie znaku drogowego,, kierowanie ruchem drogowym przez funkcjonariusza policji
17) Sfera świadcząca
Sfera świadcząca
sfera świadcząca obejmuje te zadania administracji publicznej, które polegają na wykonywaniu na rzecz obywateli różnego rodzaju świadczeń materialnych i niematerialnych o szczególnym znaczeniu społecznym. Sfera świadcząca została ukształtowana na początku XX wieku, a była charakterystyczna dla państw realizujących ideę państwa opiekuńczego. Sfera świadcząca obejmuje usługi techniczne, społeczne, oraz świadczenia. Usługi społeczne polegają na prowadzeniu działalności edukacyjnej, kulturalnej, z zakresu ochrony zdrowia. Działalność świadcząca jest ukierunkowana na zaspokojenie potrzeb osób znajdujących się nie ze swej winy w trudnej sytuacji życiowej (osoby bezrobotne, ubogie, dotknięte patologiami społecznymi). Usługi techniczne to między innymi dostarczanie mieszkańcom paliw i energii, wody, oczyszczanie miast, budowa, zarządzanie drogami publicznymi. Aktywność administracji na tym polu zależy przede wszystkim od zasobów budżetowych państwa, nie jest to bowiem sfera przynosząca dochód.

18) Sfera zarządzania majątkiem
Administracja publiczna, we wszystkich państwach, w każdych warunkach ustrojowych i historycznych dysponował większym lub mniejszym zasobem majątkowym. Administracja nie byłaby zdolna do wykonywania jakichkolwiek zadań, jeżeli nie mogłaby gospodarować pewną częścią majątku publicznego. Majątek publiczny to najogólniej rzecz biorąc majątek służący wykonywaniu zadań publicznych, na ten majątek składają się trzy kategorie: dobra publiczne, majątek administracyjny, oraz majątek gospodarczy. Dobra publiczne to te składniki majątkowe, z których korzystać może każdy bez posiadania zezwolenia organu na przykład wody publiczne, drogi publiczne, lasy. Majątek gospodarczy to majątek służący wykonywaniu zadań gospodarczych państwa, lub samorządu terytorialnego (np. przedsiębiorstwa państwowe, przedsiębiorstwa komunalne, akcje, obligacje, udziały). Majątek administracyjny to majątek wykorzystywany przez administrację do prowadzenia zadań bieżącej administracji, będą to miedzy innymi budynki urzędów, składniki majątkowe urzędów np. samochody służbowe, komputery i inne urządzenia biurowe. Organy zarządzające majątkiem obowiązane są stosować się do zasady szczególnej staranności w gospodarowaniu mieniem publicznym.

19) Sfera zarządzania rozwojem
Administracja publiczna zarządza rozwojem poprzez podejmowanie działań planistycznych. Planowanie to ustalanie celów administracji na przyszłość. Działania planistyczne mogą być uzasadniane kompetencjami kierowniczymi, uprawnieniami właścicielskimi, kompetencjami publiczno-prawnymi. Dzięki temu administracja może planować rozwój własnych struktur, rozwój podmiotów zależnych od niej majątkowo (np. przedsiębiorstw), planować rozwój podmiotów administrowanych. Planowanie rozwoju osób trzecich następuje przede wszystkim poprzez planowanie przestrzeni. Podstawowym instrumentem planowania przestrzennego jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy.

20) Sfery działania administracji ze względu na adresata
21) Władztwo administracyjne a przymus państwowy
Organy państwa uprawnione są do stosowania przymusu państwowego. Z tych możliwości korzysta także administracja publiczna. Stosowanie przez administracje przymusu państwowego określane jest jako władztwo administracyjne.
Pod pojęciem władztwa administracyjnego rozumie się prawo użycia przez administrację środków przymusu opartych na prawie w celu realizacji obowiązków administracyjnych wynikających z aktów normatywnych, lub aktów indywidualnych.

22) Zasada legalizmu w działaniach administracji
Oznacza ona, że organy władzy publicznej, a w tym administracja może działać wyłącznie na podstawie prawa i w jego granicach. Zasadę legalizmu w sposób bezpośredni wyraża art. 7 konstytucji RP. Zakres wolności podmiotów administrowanych w demokratycznym państwie prawnym jest co oczywiste szerszy niż swobód władzy publicznej. Obywatel może czynić wszystko co nie zostało mu w sposób wyraźny zakazane prawem, zaś administracja może czynić tylko to na co zezwoli jej ustawodawca. Zasada legalizmu w sposób restrykcyjny odnosi się do całości działań o charakterze reglamentacyjno policyjnym. Administracja nie jest tak ściśle wiązana legalizmem w zakresie działań organizatorskich, czy działań polegających na planowaniu rozwoju. Związanie administracji prawem w wymienionych obszarach odebrałoby tej instytucji kreatywność.

23) Czynniki kształtujące administrację publiczną
Administracja publiczna kształtowana jest przez wiele różnorakich czynników. Znaczenie decydujące przypisuje się czynnikom ustrojowym. Czynniki ustrojowe należy zaliczyć do czynników normatywnych, czyli tych, które wynikają dla administracji z treści obowiązujących przepisów. W tym zakresie kształt administracji publicznej determinowany jest rozwiązaniami ustrojowymi zawartymi w konstytucji RP (rodz. I art.2).

Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym z tego modelu ustrojowego wynikają dla administracji następujące czynniki:
• W państwie demokratycznym opartym na prawie organy administracji działają w granicach i na podstawie prawa. Prawo stanowione przez administracje nie może działać• wstecz
• Organy administracji publicznej w kompetencjach stanowiących są wybierane w wyborach powszechnych i bezpośrednich. Rada ministrów wybierana jest przez organy przedstawicielskie
• Administracja publiczna w państwie demokratycznym jest administracją transparentną, czyli organizacją, która nie ukrywa przed obywatelem informacji publicznych, każdy ma dostęp do informacji publicznej
• Administracja publiczna w państwie demokratycznym jest administracją zdecentralizowaną. Podstawową formą tej decentralizacji jest instytucja samorządu terytorialnego i zawodowego.
• Administracja publiczna w demokratycznym państwie prawnym jest kontrolowana nie tylko w ramach kontroli wewnętrznej ale także przez instytucje odrębne niezależne od administracji. Istotną rolą w tej kontroli odgrywają niezależne i niezawisłe sądy. Na obraz administracji publicznej mają wpływ także czynniki pozaustrojowe. Należą do nich między innymi:
o Świadomość i kultura prawa społeczeństwa
o Postęp techniczny (informatyzacja)
o Uwarunkowania geograficzne
o Rozwój gospodarczy
o Względy historyczne

Oprócz wymienionych powyżej czynników pozanormatywnych na kształt administracji publicznej mają wpływ czynniki prakseologiczne. Czynniki prakseologiczne mają na celu zapewnienie skuteczności działań administracji dotyczą przede wszystkim sfery organizacyjnej. Omówione dotychczas czynniki normatywne i pozanormatywne spowodowały, że administracja publiczna w Polsce jak i w pozostałych krajach demokratycznych jest wykonywana:
• Struktury zcentralizowane administracji rządowej
• Struktury zdecentralizowane samorządu terytorialnego
• Struktury niezależne od rządu i samorządu terytorialnego
25) Organ administracji publicznej
Pod pojęciem organu administracji publicznej należy rozumieć osobę, lub grupę osób działających w imieniu i na rachunek państwa, bądź związku publiczno-prawnego wykonującą zadania publiczne przy użyciu określonych prawem kompetencji uprawnioną do stosowania środków władztwa administracyjnego

24) Podmioty administracji publicznej i organ administracji publicznej
25) Organy centralne
Organy centralne administracji publicznej to organy, których zakres właściwości miejscowej pokrywa się z terytorium państwa, oznacza to, że organy centralne mogą podejmować skuteczne działania na obszarze RP i nie są w tym względzie ograniczone jakimikolwiek granicami podziału terytorialnego. Granice ich działania stanowią granice RP. Organy centralne zajmują najwyższą pozycję w strukturach administracji publicznej, stoją zwykle na czele resortów. Ich siedzibę stanowi stolica państwa. Organy centralne to organy wchodzące w skład rady ministrów, oraz organy nie wchodzące w skład tej rady. Podgrupę organów centralnych stanowią organy naczelne.

26) Naczelne organy administracji publicznej
Organy naczelne administracji publicznej zajmują najwyższą pozycję w strukturach administracyjnych państwa, zajmują się sprawami strategicznymi dla państwa, prowadzą politykę wewnętrzną i zewnętrzną państwa. Naczelne organy administracji publicznej charakteryzują się następującymi cechami:
• Są powoływane i odwoływane pośrednio, lub bezpośrednio przez sejm, lub prezydenta RP
• Są zdolne do stanowienia rozporządzeń
• Organy te ponoszą odpowiedzialność• polityczna przed parlamentem, zaś odpowiedzialność• konstytucyjną przed trybunałem stanu

Do grupy naczelnych organów administracji publicznej należy prezes rady ministrów, rada ministrów, ministrowie kierujący działaniami administracji rządowej, krajowa rada radiofonii i telewizji, przewodniczący komitetów wchodzących w skład rady ministrów (przewodniczący komitetu integracji europejskiej i przewodniczący komitetu badań naukowych).

27) Organy terenowe
Terenowe organy administracji publicznej, to organy, których terytorialny zasięg działania ograniczony jest do terytorium jednostki podziału terytorialnego państwa, stąd też organy terenowe mogą podejmować skuteczne działania wyłącznie na ściśle oznaczonych obszarach, nie zaś na terytorium całego kraju. Organami terenowymi są terenowe organy administracji rządowej, oraz organy samorządu terytorialnego. Dualizm administracji publicznej to sytuacja, w której administracja publiczna w terenie wykonywana jest przez struktury rządowe i niezależne od tych struktur struktury samorządu terytorialnego. Dualizm występuje w terenie, a dokładnie na poziomie powiatu i województwa, na poziomie gminy nie występują organy rządowe.

28) Organy kolegialne i monokratyczne
Podstawowy dla struktur administracyjnych podział organów, to podział na organy jedno i wieloosobowe. Organem jednoosobowym (monokratycznym) będzie w szczególności wójt, minister, wojewoda, prezes rady ministrów, marszałek województwa. Niektóre z organów jednoosobowych wchodzą jednocześnie w skład organów kolegialnych, przykładem na to może być pozycja marszałka województwa i zarządu województwa. Struktura organu monokratycznego wykorzystywana jest dla organizacji odpowiedzialnych za sprawy bezpieczeństwa, porządku publicznego, sprawy obronności. Organ monokratyczny jest w stanie podjąć szybciej decyzję, niż organ kolegialny.
Organy wieloosobowe (kolegialne), to organy składające się z trzech i więcej osób. Podejmują one decyzje w drodze głosowania, wyrażając swą wolę, za pomocą uchwał. Organy wieloosobowe to m.in., rada gminy, rada powiatu, rada pomocy społecznej, rada ministrów, sejmik województwa. Forma organu wieloosobowego stosowana jest w odniesieniu do spraw, które wymagają od organu wiedzy, doświadczenia, które nie wymagają podejmowania szybkich decyzji. Organ wieloosobowy bazuje na wiedzy, doświadczeniu nie jednej, a przynajmniej kilku osób.

29) Wyodrębnienie organu administracji publicznej
Ustawodawca powołuje do życia organ administracji publicznej stosując formy wyodrębnienie organu z aparatu administracyjnego następuje poprzez:
• Ustalenie formy organizacyjnej organu, a więc rozstrzygniecie czy organ ma być• organem jedno, lub wieloosobowym
• Ustawodawca wyodrębnia organ poprzez jego zadania i kompetencje
• Wraz z utworzeniem organu decyduje się na powołanie urzędu, czyli aparatu wspomagającego orga
30) Kompetencja, zadanie oraz właściwość organu
31) Urząd organu – pojęcie, struktury, funkcje
32) Decentralizacja i centralizacja administracji
33) Kierownictwo i Koordynacja
34) Koncentracja i dekoncentracja
35) Kontrola i nadzór
36) Podstawowe założenia sądowej kontroli administracji publicznej
37) Samorząd w administracji publicznej
38) Zakład administracyjny
39) Formy działania administracji publicznej
  
qwerty
08.12.2013 19:56:42
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #1680268
Od: 2013-11-11


Ilość edycji wpisu: 3
Mam to samo na kserówkach co post wyżej, ale mam jeszcze jakieś inne, chyba tylko 5 pozycji trzeba uzupełnić albo poszukać w tych notatkach. Wyślę wszystko na wspólną pocztę jak zeskanuję wesoły


Skany są już na poczcie.
Byłoby miło gdyby ktoś uzupełnił brakujące punkty wesoły
  
izabella19
08.12.2013 21:31:06
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #1680456
Od: 2013-11-20
A już wiadomo kiedy jest z tego egzamin? Ustny czy pisemny? oczko
  
kamilazb
08.12.2013 22:02:40
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #1680526
Od: 2013-10-27
można prosić o login i hasło wspólnej poczty? oczko
  
Bogumil
08.12.2013 22:26:16
poziom 3

Grupa: Administrator 

gw1-2013: Rzeszów

Posty: 175 #1680560
Od: 2013-10-7
    qwerty pisze:

    Mam to samo na kserówkach co post wyżej, ale mam jeszcze jakieś inne, chyba tylko 5 pozycji trzeba uzupełnić albo poszukać w tych notatkach. Wyślę wszystko na wspólną pocztę jak zeskanuję wesoły


    Skany są już na poczcie.
    Byłoby miło gdyby ktoś uzupełnił brakujące punkty wesoły

Przeslij mi na maila to wkleje na forum.
  
maciek1871
09.12.2013 10:28:42
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 37 #1680774
Od: 2013-12-1
Pytanie do użytkownika "Kamila" zagadnienia zostały opracowane na podstawie notatek ? Ja niestety posiadam niewiele, mam za to odpowiedzi z poprzednich lat i trochę się różnią. Pytam z ciekawości nie twierdzę że są błędne oczko
  
Electra18.05.2024 12:53:28
poziom 5

oczka
  
Kamila
09.12.2013 11:01:54
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 42 #1680811
Od: 2013-10-29
Mam to od poprzedniego rocznika. oczko Ale jeżeli macie lepsze/krótsze/precyzyjniejsze odpowiedzi to wklejajcie, każdy sobie sam porówna i wybierze to, co lepsze według niego. oczko

  
Bogumil
16.12.2013 13:28:23
poziom 3

Grupa: Administrator 

gw1-2013: Rzeszów

Posty: 175 #1687755
Od: 2013-10-7
znalazłem cos takiego

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
xxxnadyiaxxx
16.12.2013 15:35:58
Grupa: Użytkownik

Posty: 18 #1687868
Od: 2013-12-11
a orientuje sie ktoś czy ciężko sie zdaje u niego ?
  
natiicoo
18.12.2013 12:16:54
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1689698
Od: 2013-11-25
Z tego co się dowiedziałam to jest ludzki, nie robi większych problemów no ale trzeba umieć na minimum 3.
Aaa i jeszcze jedno elegancki ubiór to podstawa, bez tego możesz pocałować klamkę.wesoły
  
za_ania
15.01.2014 17:26:52
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1716190
Od: 2013-11-10
ma ktoś może opracowane wszystkie pytania?wesoły
  
maximus
16.01.2014 21:36:15
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1717470
Od: 2013-11-19
ma ktos opracowane pozostale pytania niz uzytkownik 'Kamila' , milo bedzie jak ktos wrzuci na forum
  
Bogumil
18.01.2014 17:16:48
poziom 3

Grupa: Administrator 

gw1-2013: Rzeszów

Posty: 175 #1718993
Od: 2013-10-7
wrzucam opracowanie z 2010 roku



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
flower123
20.01.2014 15:11:30
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 46 #1720756
Od: 2013-10-27
ale oczywiście obowiązuje nas tylko te 39 pytań podanych wyżej i nic poza tym?
  
Bogumil
20.01.2014 16:43:08
poziom 3

Grupa: Administrator 

gw1-2013: Rzeszów

Posty: 175 #1720840
Od: 2013-10-7
oczywiście że tak
  
Electra18.05.2024 12:53:28
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NAUKA O ADMINISTRACJI - DR P. ZABORNIAK » PYTANIA DO EGZAMINU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny